Bezoek van de royals

15 februari 2023 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Woensdag 8 februari kwamen koning Willem-Alexander, koningin Maxima en kroonprinses Amalia een dagje naar Sint Eustatius. Ze kwamen in de ochtend aan op het vliegveld en werden daar opgevangen door een dansgroep, hier danste Luna in mee. En ze deden het super goed. De meiden hoefden die dag niet naar school, en ik zag tussendoor een aantal patiënten. In de middag rond 16.00 gingen we  naar fort Oranje, want daar zouden ze weet komen en gingen de meiden optreden. Eerst deden ze een dans en even daarna zingen in een koor. De meiden vonden het erg leuk om te doen, en het koningspaar keek dit alles toe vanaf de eerste rij. Het leuke is dat je hier de royals echt van heel dichtbij ziet en de security een stuk minder streng is. Je kan ze een hand geven, met ze op de foto en ze lopen dicht bij je langs. Het lijken net gewone mensen.....

Luna wilde graag met Amalia op de foto en dat was gelukt, een mooie foto, vooral voor later. Op de foto met Maxima ging helaas niet meer maar Luna en ik (Marlou) liepen nog wel even achter ze aan naar de bus. Eenmaal in de bus zwaaide Lex nog even naar ons en ook Maxima zag Luna en stak nog even een dikke duim naar haar op, superlief.

Het was een leuke dag, en super leuk om de meiden te zien optreden.

Afgelopen weekend zijn we de Quill (slapende vulkaan hier) weer op geweest en deze keer zijn we er ook in geweest. Veel groen, lange bomen, slingerachtige takken, het leek soms net de droomvlucht. Aan het einde van de wandeling hing dan ook een schommel, een mooi plekje om even te pauzeren. Jeffrey liep intussen over de hele rand van de Quill met een vriend en was zo'n 4 uur hiermee bezig.

De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan en de dag erop waren we, zoals vaak op zondag, te vinden op het strand. Het was een warme dag, dus heerlijk. Je merkt sowieso dat het overdag wat warmer wordt, het zal vanaf nu ook alleen maar warmer worden. Gelukkig regent het ook nog geregeld, mooi voor ons moestuintje! De eerste bloemetjes komen al door bij de watermeloen plant, dus ben benieuwd!

Aanstaande zaterdag hebben we een carnaval party bij onze Brabantse vrienden, dus dat wordt een gekke boel...to be continued!

Luna voor het optredenLuna na haar eerste optredenRoyalsZingen voor de royalsLuna met prinses AmaliaDag Maxima!Middagje strandDoorkijkjeSchommelen in de kraterWeer uit de krater lopen van de QuillIn de krater

1. Ton Jannie:
    15 februari 2023
    Ik geniet van jullie verhalen, wat een belevenis ook voor de meiden. Oei die willen straks niet meer terug, de veiligheid de zon ik zou niet gek op kijken als dat ook zou gebeuren. Minder stress leven daar ook voor jullie, geen drukte heerlijk. Jullie hebben een goeie zet gedaan om dit te doen. We hebben het vaak met de buurtjes over jullie, en zeker zitten jullie in ons hart. Lieverd tot hoors dikke kus
  2. Marlou:
    15 februari 2023
    Dankjewel Jannie. Zo lief weer, en je bent ook altijd 1 van de eerste die reageert haha! Maar we realiseren ons ook heel erg wat we wel missen van Nederland hoor, hoe lekker het hier ook is. We komen zeker terug! Lekker op de koffie in jullie nieuwe appartement!
  3. Jennifer:
    15 februari 2023
    De meiden zagen er weer prachtig en stralend uit. De dansmoves hebben ze zeker ge-erft van jullie. Ze kunnen het echt goed.
    De haren van Luna ook erg leuk met het blauw en ingevlochten.

Hopelijk wordt de moestuin een succes!
    Altijd fijn even uitwaaien aan het strand.
    Nog fijner met goed weer natuurlijk.
    Dat komt daar zeker wel goed.
  4. Marlou:
    15 februari 2023
    Dankjewel Jennifer weer voor je lieve bericht!