Bezoek aan werkplek Marlou

12 oktober 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Vandaag heb ik (Marlou) een bezoek gebracht aan mijn nieuwe werkplek: het ziekenhuis van Statia. Ook hier werd ik meer dan hartelijk ontvangen en kreeg ik een rondleiding en heb ik al met veel collega's kennis gemaakt, vraag me niet naar de namen...hopelijk kan ik ze snel wel onthouden!

Bijna elke collega noemde wel hoe blij ze zijn met een fysiotherapeut, dat het eiland dat zo hard nodig heeft en blij zijn dat ik voor langere tijd blijf ( 1 jaar). Zo lief om te horen.  Ik kreeg al even mijn agenda te zien, en ja, ze zijn inderdaad blij dat ik er ben: fully booked!

Wow, ik mag echt aan de gang hier! Maandag nog wel een lege agenda zodat ik even goed de praktijk ruimte kan bekijken en wat kan inlezen in de patiëntendossiers. Al zal dat kort zijn, want er staat hier nauwelijks iets gerapporteerd door de vorige/huidige fysio's. En alles staat op papier, terwijl ze ook een mooi computer systeem hiervoor hebben. Afijn, ik zag gelijk allerlei mogelijkheden en uitdagingen. Ik laat gewoon lekker de patiënten komen, ik leer ze kennen, en ga alles vastleggen. En zo zal ik tot behandelplannen komen. Daarnaast ga ik mijn zinnen zetten op samenwerking, met artsen, (gespecialiseerde) verpleegkundigen en andere nodige collega's. Zij lijken hier ook erg voor open te staan. En ik denk echt dat we hier dingen nog beter kunnen maken. Ik zie uitdagingen en mogelijkheden.  En hee, ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan.

Keep you posted!

Warme, kleffe groet,

From Statia (Sint Eustatius)

1. Louise:
    12 oktober 2022
    Gaaf Marlou! Jij kan dit? Zet ‘m op!
  2. Femke:
    12 oktober 2022
    Wat leuk does! En dus toch vol aan de bak! Heel veel succes, dit gaat jou zeker lukken!!
  3. Ton Jannie:
    12 oktober 2022
    Wat leuk om te horen, je handen jeuken om een mooi systeem op te zetten. Kijk maar uit straks laten ze je niet meer gaan ha ha.
  4. Je mam/ oma:
    Spekkie voor je bekkie!
    Vol vertrouwen, dat het je gaat lukken, wat een uitdaging!
  5. Je mam/ oma:
    Wat is jullie huisadres?
    Gaan we een kaartje sturen; altijd leuk om post te krijgen en hopen dat het aankomt…….
  6. Joost:
    13 oktober 2022
    Super om te lezen Marlou! Geniet van je nieuwe Job daaroh!
  7. Ilona:
    13 oktober 2022
    Ahhh gaaf Marlou! Echt iets voor jou dit helemaal op de rit te krijgen!
  8. Marjolein Van Vianen:
    You can do this girl
  9. Wendy:
    14 oktober 2022
    Wat leuk zeg! Dat gaat je echt wel lukken! Fijn dat ze zo blij zijn met je komst. Veel succes!!
  10. Marlou:
    Ons adres hier is:
    Road to English Quarter 57
    Sint Eustatius
    (Gren postcode hier)
  11. Evelien:
    14 oktober 2022
    Wat gaaf zeg om dat zelf op te gaan zetten. Ben benieuwd! Komt vast helemaal goed. Liefs !