Statia week

19 november 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Afgelopen woensdag was Statia day. De dag van de vlag van Sint Eustatius en op deze dag staat het erfgoed en de cultuur van het eiland centraal. Voor veel Statianen DE dag van het jaar. Het is ook een nationale feestdag, dus we waren lekker vrij. Eigenlijk is het de hele week feest want vanaf zaterdagavond waren er elke avond optredens van muziek en dans en kun je er drinken en eten. Zondagavond waren we er ook bij, want Luna en Isabel mochten optreden. Ze zitten sinds kort op dansles, hadden amper 2 lessen gehad en mochten al meedoen met het optreden. Vooral Isabel vond het nog wat spannend, maar eenmaal op het podium had ze een smile van oor tot oor! En Luna kennende was ze uiterst geconcentreerd en wist ze precies wat ze moest doen. Prachtig om te zien, vooral ook hoe ze weer meer contact legden met de andere meisjes en met hun speelden die avond. Statia day zelf begon al vroeg, 06.00. Ik wilde dit op zich wel meemaken, maar het was toch wel erg vroeg voor ons en de meiden, dus dat sloegen we toch even over. Wel hadden we die dag lekker geluncht in het centrum en waren er wat spelletjes te doen. Jeffrey en ik deden nog mee aan het populaire spelletje ringwerpen. In 3x een ring om een product proberen te gooien: zit de ring om het product dan is het product voor jou. Razend populair onder de inwoners, is er ergens iets te halen of te eten, dan zijn ze er als de kippen bij. Dat geldt trouwens ook voor mij, dus natuurlijk ging ik ook meedoen! Bij de eerste beurt gooide ik gelijk de eerste ring om een fles ketchup.. haha. Bij de 2e beurt had ik weer gelijk beet bij de eerste worp en zo ook bij mijn derde beurt, tikkeltje gênant was het wel. Op een gegeven moment gaf ik maar wat producten weg aan anderen, en gelukkig wonnen de anderen op een gegeven moment ook producten... Jeffrey deed op een gegeven moment ook mee en samen met de andere inwoners hadden we de grootste lol. Zo'n simpel spel, zo'n plezier. De meiden ondertussen hadden andere meisjes ontmoet en waren lekker aan het turnen op het gras. Met een volle boodschappentas gingen we die avond naar huis....!

De rest van de week waren de meiden vrij en dat hadden ze ook wel nodig. Zoals Luna zei, m'n hoofd zit vol, dus het was goed om die hoofdjes even leeg te maken in die vrije dagen. Vandaag na m'n werk gingen we naar het strand, konden we nog even genieten van de zon en het water en gingen we daar wat eten met 2 andere gezinnen. Heel gezellig en een heerlijk begin van het weekend. Wat we dit weekend gaan doen? Geen idee, we zien het wel, niet te veel plannen hier. Het wordt in ieder geval weer lekker weer, dus dat is al een mooi vooruitzicht.

Enjoy the weekend!

DansgroepOp 1 van de avonden in Statia weekGewonnen!Aangespoelde zeemeermin

1. Nanda:
    19 november 2022
    Wat heerlijk om te lezen! Fijn weekend!
  2. Ilona:
    19 november 2022
    Ik zie het helemaal voor me, jij die bloed fanatiek met die ringen bezig is 😂.
    Superknap hoe de meisjes met alles meedoen zeg, wauw!
    Fijn weekend lieve Marlou! 😘
  3. Helga en Wout:
    19 november 2022
    Geniet van jullie weekend! 🎉🎉 Goed aan het inburgeren.
  4. Ton Jannie:
    19 november 2022
    Wat een heerlijk en smakelijk verhaal ik ga er rustig voor zitten.
    En jullie beleven toch wel wat zeg, het is zeker anders dan Heerhugowaard ha ha. En straks een herinnering op de netvliezen van de meiden om nooit te vergeten. Doegie xxxxxxxxxxx tot het volgende verhaal.
  5. Jennifer:
    20 november 2022
    Super leuk en knap dat ze al mee hebben gedaan aan een optreden.
    Kleine grote talenten zijn ze. Fijn dat ze zo snel en goed wennen en contact maken.
    Paar dagen vrij om bij te komen, zeker van een vol hoofd, is ook fijn.
    Luna wel weer goed opgedroogd erna zodat ze weer benen had om te lopen? ;)

"Go with the flow" kan een hele fijne en goede invulling van een weekend zijn.

Het is vaker dat juist de kleinste, simpele dingen heel leuk zijn en vaak ook echt de dingen zijn die mooie herinneringen worden.
    De kleinste momenten kunnen soms het grootste verschil maken.
  6. Marlou:
    4 december 2022
    Mooi gezegd Jennifer en je hebt helemaal gelijk.
  7. Jolanda:
    22 november 2022
    Zo te lezen hebben jullie het leuk daar, fijn!
    Hoe "beweegt het" op je werk Marlou? 😜
    Lieve groet en veel plezier samen!
  8. Marlou:
    4 december 2022
    Het begint aardig te bewegen, al is dat niet een makkelijke taak! Hier wordt toch even iets anders gekeken naar 'het bewegen'.
    Ziekenhuis Sint Maarten mailde me al wel, hadden m'n naam gezien bij het beweegproject en wilden graag meer info omdat ze daar een onderzoek naar belang van bewegen deden. Ik zei; ik wil gerust wel even langskomen om het een en ander uit te leggen...!
  9. Charlotte:
    3 december 2022
    Klinkt allemaal super gezellig
    Lekker fanatiek meespelen; leuk, zo ken ik je❤️❤️❤️
  10. Marlou:
    Tuurlijk, je kent me!