Week 4

5 november 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Vrijdagavond 4 november, de 4e week zit er al weer op. Het idee van een aantal weken weg, op vakantie, is nu wel voorbij. Normaal zou je dan weer terug in je land zijn, maar wij zitten hier dus nog. Het voelt nog steeds goed, al zijn er eerlijk gezegd afgelopen weken wel twijfels geweest. Alles en iedereen is echt heel vriendelijk, het weer is natuurlijk superfijn, maar het blijft wel een klein eiland, met weinig strand en vertier. Maar we zullen onze weg gaan vinden. Het heeft z'n tijd nodig.

De meiden gaan goed op school en kunnen echt al wel wat Engels. Luna spreekt al Engels tegen de kat; ' no Lizzy, outside!' 'Lizzy, do you want food?'

Isabel gaat als een speer met het lezen en ontwikkelt zich tot een boekenwurm, ze heeft al 3 (Nederlandse) boekjes versleten. Ze vindt het echt superleuk en begrijpt ook echt wat ze leest. Dit weekend maar weer even naar de bieb, waar ze overigens heel veel (Nederlandse) boeken hebben.

Jeffrey gaat binnenkort wrls beginnen op de school van de meiden als IB'er, intern begeleider voor de leerkrachten. Daarnaast komt aankomende week iemand van Jantje Beton uit Nederland, die Jeffrey toevallig kent (!) en gaat hij met haar bespreken wat hij hier kan doen op het eiland voor die stichting.

Verder is afgelopen donderdag eindelijk onze aanhanger met spullen gearriveerd en konden we de kasten vullen met shampoo, tandpasta, wasmiddel en noem maar op, het lijkt hier wel een drogisterij, heerlijk! Jeffrey heeft het zwembadje opgezet zodat de meiden binnenkort kunnen plonzen. De mountainbike is er ook, dus ik ga kijken of ik vanaf maandag naar m'n werk kan fietsen. Heenweg zal weg gaan, is 1 lange, rechte weg naar beneden. In de middag weer terug zal meer een workout zijn, maar alleen maar fijn dat ik dan weer wat kan fietsen, want dat mis ik eerlijk gezegd wel.

Vandaag gingen ze op m'n werk dan eindelijk op zoek naar een uniform voor me. Ze hadden dozen vol, maar niets in mijn maat, niemand die hier natuurlijk small, laat staan, extra small als maat heeft... en aangezien ik ook graag een polo wil, gaan ze die voor mij bestellen. Maandag ga ik naar de kleermaker om de broeken te laten vertellen, haha. Of ik ook werkschoenen wilde? Uh, ja hoor, is goed. Dus samen even op Amazon nieuwe schoenen besteld. Een paar Asics en een paar Adidas zijn onderweg!

En ook zo grappig, ik heb sinds kort een aantal patiënten die ik aan huis bezoek. Daar word ik dan heen gebracht door de ambulance broeder, in de ambulance! Maak ik dat ook weer mee...

Nou, maar nu eerst weekend, er staat regen op de planning, maar hopelijk kunnen we ook even naar het strand. We zien het wel, geen plannen maken hier, rustig aan...!

Bye bye!

1. Ton Jannie:
    5 november 2022
    Ton zegt weer een mail van de staaltje, oh leuk leuk.
    De weken vliegen net als hier en fijn dat jullie nu een beetje door hebben ha ha ha we zitten hier nu echt. Natuurlijk is het dubbel uit je eigen bubbel stappen is leuk maar ook erg spannend. Als de meiden zich oke voelen hebben jullie al voor 99% gewonnen. Jeffrey succes met werken hier alles goed, afgelopen zondag afscheidsborrel op 13 gehad en ze gaan vandaag verhuizen. Er komen wat oudere mensen voor terug ongeveer 60 jaar. Misschien een nieuw snoepjes adresje voor de lieffies, zal proberen ze het uit te leggen wat daar de bedoeling van is en hoeveel. In verkoop erg stil we willen een openhuis gaan organiseren misschien wat laag drempeliger voor sommigen. Ga jullie goed geniet en een dikke kus doegie
  2. Marlou:
    5 november 2022
    Haha, heel goed Jannie, leer de buren maar over de snoepjes, Luna vond het ook erg grappig. Maar wij rijden straks ook gewoon naar stad van de zon hoor, want snoepjes halen bij de buurvrouw, dat kan maar bij 1!
  3. Lian:
    5 november 2022
    Jeffrey IB’er?! Hij maakt sprongen! ;) Leuk!!
    Leuk om zo te volgen wat jullie doen.
    Fijn dat jullie je draai steeds meer vinden en dat de meiden het goed doen op school.
    Fijn weekend!! X Lian
  4. Je mam/ oma:
    6 november 2022
    Om te gieren!!!!!
    Huisbezoek in een ambulance MET chauffeur
    VIP from the Netherlands,here She comes!
  5. Evelien:
    7 november 2022
    Wat fijn dat Jeffrey aan de slag kan op school. Fijn ook voor de meiden.
    Leuk om zo jullie verhalen te lezen.
  6. Ilona:
    8 november 2022
    Ahhh, ging je daarheen omdat je daar een polo krijgt? Die kunnen we hier ook regelen hoor…

Superknap hoe jullie alles doen, zo’n grote sprong, logisch dat het wennen is!
  7. Marlou:
    8 november 2022
    Bedankt weer voor al jullie leuke, lieve reacties, we lezen ze altijd!
  8. Joost:
    9 november 2022
    In het begin is alles i.d.d. harstikke nieuw en leuk maar ik weet zeker dat het helemaal goed komt. Leuk om te horen dat die huisman ook aan de bak gaat nu ;0). Ben benieuwd naar het project met JB. Tot het volgende verhaal!! X
  9. Jennifer:
    12 november 2022
    Nieuwe avonturen, nieuwe wegen om te ontdekken. Je eigen weg vinden in alles.
    Komt goed! Leuk dat Jeffrey kan starten op de school van de meiden. Hebben ze in elk geval dit jaar een top IB-er 😀.
    Met de stichting Jantje beton kan vast ook mooie avonturen worden gebouwt.
    De weken zijn vanzelf minder goed te tellen waarschijnlijk en gaat de tijd ook weer "sneller".

Wat knap van Isabel dat ze al zo goed kan lezen! En super dat ze Engels zo goed oppakken.
  10. Marlou:
    Dankje Jennifer, lief!
  11. Olga Bruckner:
    13 november 2022
    Leuke ervaringen rijker! Duurde t op Curaçao ook niet een jaar om te wennen haha als je eenmaal gewend ben is t alweer tijd om afscheid te nemen! Enjoy dushis!!! Hoop dat de regen meevalt bij jullie want op Curaçao zit je nu ook al lang niet zo droog….
  12. Marlou:
    13 november 2022
    Heerlijk warm en droog dit weekend en komende dagen. Goed strand weer!
  13. Anne-Marie Glaude:
    17 november 2022
    Klinkt goed allemaal. Zet h'm op familie!
    Hroetjes!!