Zaterdag 15 oktober

16 oktober 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Zaterdagavond 15 oktober, in Nederland al nacht, het is bij jullie 6 uur later. We acclimatiseren hier aardig. We staan vroeg op, zo rond 06.30 en dan zien we alweer gelijk dat mooie uitzicht vanaf onze porch. Rustig aan gestart, lekker wat gelummeld thuis, onze huisbaas kwam nog even langs, met een nieuw dekbed en gordijn voor de meiden en kattenvoer. Dat laatste hoefde nou niet perse van mij, wie mij kent, weet dat ik geen vrienden ben met katten. Maar oke, er loopt hier dus een kat, maar die blijft (heel verstandig) goed op afstand en heb 'm ook nog niet zien springen. Hij komt om wat te eten en vertrekt dan weer. Zo kan ik die kat wel aan. En die meiden vinden het geweldig om z'n voerbakje elke avond te vullen, dus vooruit.

We hebben kennis gemaakt met de buurvrouw, een jonge Nederlandse meid die hier nu 3,5 jaar op het eiland woont. Ik vroeg me oprecht af, wat haar beweegt om zo lang op dit eiland te blijven wonen. Zij gaf aan dat dat komt door haar werk, ze werkt al park ranger en zorgt voor de natuur en de dieren. Zo heeft ze gisteren een aantal leguanen gechipt ( brr...ieder z'n vak!)

Daarna natuurlijk weer even naar het strand, ik blijf me verbazen dat die meiden zich al die tijd zo vermaken. Luna kan urenlang rondsnorkelen met haar masker op en Isabel probeert elke keer te zwemmen zonder bandjes of speelt lekker in het water met de bandjes om. Heerlijk om te zien. Op de achtergrond bootjes, maar ook grote vrachtschepen die op Statia aanmeren om de tank vol te gieten, aangezien Statia een grote olievoorraad heeft.

Na het strand nog even een boodschap, dat is wel een sport onderhand voor ons. Jemig, wat is alles duur! Nou wisten we dat al wel, maar ik blijf toch schrikken van die prijzen ( voor een krent als ik, komt dat ook nog eens dubbel zo hard aan). 4 appels 5 dollar, bakje aardbeien 8 dollar, bak yoghurt 7 dollar. De euro staat vrijwel gelijk aan de dollar).

Thuis weer chillen, spelletje gedaan, gegeten en tv gekeken via laptop. Rustig, suf dagje, maar lekker hoor.

De autoritjes zijn hier maar kort, alles is dichtbij. We hebben een dakraam wat open kan en de meiden willen, als het maar even kan, staan en dan door het dakraam. Wat een lol voor ze! Zo zijn er meer dingen, die je in NL nooit zou doen, maar hier gewoon doet. Minder regels, geen drukte, het heeft echt wel z'n charme.

Morgen familiedag van mijn werk, hele dag eten, drinken (hee, scheelt weer!) en spelletjes, plezier en weet ik nog wat. Mooi moment om kennis te maken met m'n collega's voordat ik maandag echt start.

Gisteren was ik trouwens jarig, beetje gek natuurlijk hier, ook niet uitgebreid gevierd. Maar toch voelde ik me wel een beetje jarig, door alle lieve berichten en belletjes van veel mensen. De dag begon met een beeldbelletje van mijn collega's van Noordwest Alkmaar, geweldig! Later ook familie en vrienden die me belden en berichten stuurden. Heel lief allemaal, bedankt!

Ik zal het afronden, het verhaal wordt te lang, moet wel leuk blijven om te lezen!

Tot snel! Marlou

1. Ton Jannie:
    16 oktober 2022
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, jullie gaan goed daar dat is fijn om te horen.
    Jullie huisdiertje ha ha, daar kom je niet meer vanaf wel leuk voor de meiden.
    Leuk hoor af toe een update van daar. Het weer is hier goed en de vakantie periode ziet er goed uit. Dus we gaan droog inpakken en gaan volgende week zachtjes beginnen. Ons huis wordt goed bekeken maar nog geen reactie gehad. Groetjes tot hoors maar weer.
  2. Joost:
    16 oktober 2022
    Nog gefeliciteerd met je b-day. En wat mooi om dit voor het eerst op een eiland te vieren? Enjoy!
  3. Evelien:
    19 oktober 2022
    Heel leuk om te lezen Lou! Benieuwd hoe de eerste dagen op je werk zijn geweest. En de meiden op hun school. Een huisdier ! Wie had dat gedacht? ☺️
  4. Charlotte:
    Leuk om te lezen!!!
    Heb het goed!
  5. Anne-Marie Glaude:
    19 oktober 2022
    Leuk om over jullie leven daaroo te lezen, maar joh, wat een prijzen 😳, da's idd schrikken. Liefssss