Laatste verhaal!

19 december 2023 - Punta Cana, Dominicaanse Republiek

Wow, het zit er bijna op, na 14 maanden weg uit Nederland, komen we dan deze week weer terug. Nu zitten we nog lekker te genieten in het resort, ontbijt net op, en nu in het bijbehorende waterpark. Jeffrey en ik liggen lui op een bedje terwijl de meiden spelen in het water met hun Canadese vriendinnetjes, die ze hier hebben ontmoet. Het weer is wisselend, best veel bewolking en af en toe een bui, maar daar zullen we maar niet over klagen, wel? ;)

We zitten 10dagen in dit resort, wel even weer wat anders dan onze junglehut daarvoor. Het paardrijden in de jungle was geweldig, met als eindbestemming de watervallen. De dag erop gingen we ziplinen midden in de jungle, dat was waanzinnig! Vooral onze grootste lefgozer, Isabel, vond het geweldig en wilde het liefste alleen ziplinen, ipv vast aan Jeffrey. Met 12x ziplinen waren we weer beneden. Wat een ervaring!

20231209_12014320231209_113843

En nu dus weg uit die rust en natuur en in de drukte en entertainment van het all inclusive resort. Is leuk, maar 10 nachten is ook genoeg. En de meiden kijken ook uit naar morgen, vliegen naar Nederland.

En ja, dan zit ons grote avontuur erop en gaan we nieuwe avonturen beleven, in Nederland. En een groot avontuur was het, wat hebben we veel gezien, beleefd en geleerd. Veel nieuwe plekken bezocht: Saint Kitts, Saba, Sint Maarten, Curaçao, Dominicaanse Republiek. Veel lieve mensen ontmoet, nieuwe vrienden gemaakt. Als gezin veel samen geweest en een nog sterkere band gekregen. Veel geleerd; allereerst kunnen de meiden nu vlekkeloos engels en kunnen ze zich daarmee (bijna) overal verstaanbaar maken, wat ook weer makkelijk is bij vriendinnen maken. Maar ook zijn ze zoveel zelfstandiger en sterker geworden. Luna bijvoorbeeld, is emotioneel gegroeid en durft veel meer op mensen en situaties af te stappen, heeft geleerd wat het is om dankbaar te zijn voor dingen en uit dat ook. Een performer, artiest, staat te shinen on stage op het moment dat de show begint.  En Isabel, onze fanatieke durfal en komiek van het gezin. Is voor niets of niemand bang en stapt overal op af met bravoure. Is makkelijk, maakt snel vrienden, vindt veel prima, maar weet tegelijkertijd ook goed wat ze wil en maakt dit dan ook duidelijk. Ook is ze gek op dieren. Waar ik heel blij mee was, want elke hagedis in het huis, pakte zij op om naar buiten te brengen. Een allemansvriend.

Nou ja, je begrijpt wel, hier spreekt een trotse moeder. En ook op Jeffrey en mijzelf ben ik trots. We hadden een droom en hebben het gedaan, samen in het diepe gesprongen en alleen maar weer sterker eruit gekomen. We hebben wat kunnen betekenen voor veel mensen op Statia en daar zijn we erg dankbaar voor. We zullen dit avontuur nooit vergeten en zijn zo onwijs blij dat we dit hebben gedaan.

Maar nu is het tijd om ook weer lekker naar Nederland te gaan en iedereen weer te zien en daar aan de slag te gaan waar we veel zin in hebben.

Bedankt voor jullie lieve berichten en belangstelling, dat heeft ons elke keer zo goed gedaan. Dat waarderen we erg!

Tot snel, in het echie!!

1. Helga en Wout:
    Goede reis terug. En weer van harte welkom in Nederland. 😘
  2. Lian:
    19 december 2023
    Jeetje lieverds, het zit er alweer op. Wat mooi om te lezen wat het met jullie als gezin gedaan heeft en hoe jullie het ervaren hebben. Mooie herinneringen gemaakt!!
    Een hele goede reis terug en tot gauw.
    Liefs, Lian
  3. Ton en Jannie:
    19 december 2023
    Met plezier ook steeds jullie verhaal gelezen. Het is gedaan en om nooit meer te vergeten, ook voor de meiden het staat in hun koppie opgeslagen. We zien elkaar snel, goede reis naar huis en groetjes aan iedereen. Dikke kus van ons
  4. Claudia, Charlie en Joost:
    20 december 2023
    Wat een mooie ervaringen allemaal! Dank voor het delen. geniet nog van de laatste momenten daar en tot snel 😘
  5. Charlotte:
    20 december 2023
    Goede terugreis!
    Hier op kun je nog jaren nagenieten!!