Avonturen afsluiten en weer nieuwe beleven!

7 december 2023 - El Limón, Dominicaanse Republiek

Inmiddels zitten wij in de dominicaanse republiek en genieten we volop. Maar eerst nog even terug naar onze laatste dagen op Sint-Eustatius. Het was toch wel een beetje gek om dat eiland te verlaten. Het voelde echt wel als een thuis voor ons. We hebben van iedereen goed afscheid kunnen nemen en op mijn werk werd een afscheidsfeestje georganiseerd. Er was taart, drankjes en hapjes en veel collega's waren aanwezig. Ook werden er ontzettend lieve speeches gehouden. Was erg mooi. We moesten ons ook officieel uitschrijven, dus nu staan we i.p. nergens geregistreerd.

Zaterdag 2 december was het dan zover. Met 4 grote koffers mochten we weer in het kleine vliegtuigje stappen, op naar Sint Maarten. Daar verbleven we nog een dagje want in de avond vlogen we pas naar de DR. Zo konden we kooi nog even lekker ontbijten en naar de kapper.

Ontbijt Sint-Maarten

Na een vlucht van dik een uur landden we op Santo Domingo, de taxi stond al klaar dus we waren vlot in ons hotel. Toen zijn we eerst maar het bed ingedoken.

Na een heerlijk ontbijt in het hotel, zijn we het oude gedeelte van Santo Domingo: zona colonial, gaan verkennen. Santo Domingo is druk, groot, veel muziek en cultuur. Erg mooie wereldstad, gaaf om gezien te hebben. En vooral nu met ook al die mooie kerstversiering.

Hotel 1Ontbijt hotel santo domingoAgora mall

Na 4 nachten zijn  we met een huurauto vertrokken naar het noorden, el limon. Van de drukte stad, naar het midden van de natuur. Wat is het hier prachtig! We zitten met ons huisje midden in de jungle en hebben overslaan geweldige uitzichten. Een waar paradijs! We gaan vanmiddag naar grote watervallen en paardrijden. Ik zal snel hier meer over vertellen, maar nu eerst onze bikini's aandoen, hasta pronto!!

20231207_100604Paradijs

1. Ton en Jannie:
    7 december 2023
    Oh wat geweldig allemaal, en de indruk voor de meiden toch heel bijzonder.
    Wat zal het raar zijn om alles weer achter jullie te laten. Mooie vriendschappen op gebouwd, collega,s die een speciaal plekje hebben gekregen. En zeg nooit meer !! jullie hebben toch de smaak te pakken en een geweldig avontuur beleefd. Maar opa en oma verlangen toch naar jullie en de meisjes, ik snap dat zo goed. Lieverds geniet nog even en tot snel, mocht je niet meer schrijven, goede reis en tot snel in Nederland. Welke datum zijn jullie echt in de Hoefstraat. Dikke kus