Verjaardagen meiden

21 september 2023 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

September is bij ons een feestmaand, beide meiden zijn dan jarig en dat vieren we altijd groots. Hier op Statia misschien iets anders, iets minder groot, maar wel uniek en memorabel.

Isabel trakteerde op school met cinnamonrolls en party sacks. Dat is hier gebruikelijk, om tasjes uit te delen met kleine kadootjes en snoepjes. Nou, daar doen we dan maar aan mee en iedereen vindt het leuk. Haar feestje gaf ze op haar geboortedag zelf. Natuurlijk eerst kadootjes in de ochtend thuis met veel slingers en ballonnen. Haar mooiste kado was een koptelefoon van Minnie Mouse, al kan je haar nog steeds met alles van Minnie Mouse blij maken.

KadootjeMinnie mouse koptelefoonSisters

Het feestje was in de middag, in de plaatselijke speeltuin. Hier aten we ook de taart en deden we leuke spelletjes. Isabel kreeg daar ook veel leuke kadootjes en had zo een heerlijke verjaardag.

FeestjeFeestjeTaart aansnijdenSpelletje

Luna volgde 13 dagen later, ook eerst met een traktatie op school, ook met de party sacks natuurlijk. Ze hoefde niet zo nodig een kinderfeestje te geven, dus besloten we met vrienden naar het resort hier te gaan, voor een dagje zwembad en wat eten daar. Toen we daar aankwamen, was er al versierd en lagen de kadootjes al klaar ( Jeffrey was stiekem al even langs gegaan), Luna was zeer verrast. Het personeel kwam met een taartje en kaarsje erop, dus de start was al helemaal top.

20230916_12131120230916_103744Taart Luna20230916_102552

Vervolgens hadden we een heerlijk, gezellig en vooral chille dag daar en was ook haar verjaardag helemaal top. Het was ook prachtig weer met een zeer heldere lucht, wat prachtig uitzicht gaf op de eilanden Sint Maarten en Sint Barths. Ook vanuit ons huis trouwens, echt uniek. Je ziet gewoon de lichtjes op Sint Maarten branden in de avond. Zo'n uitzicht krijgen we natuurlijk nooit weer en daarom genieten we er ook ten volste van.

8 september kwam ook nog tussendoor, en dat betekent internationale dag van de fysiotherapie. Mijn werk zette mij in het zonnetje op social media en in de nieuwsbrief om hun waardering uit te spreken, dat kan ik dan weer erg waarderen.

Dag van de fysiotherapie

En nu nadert alweer eind september en beginnen we een beetje met aftellen. Want zoals al bij velen bekend: wij hebben onze vlucht terug naar Nederland geboekt. Eind december komen we terug, maar niet voordat we nog een gave reis hebben gemaakt door de Dominicaanse Republiek. Hier hebben we ontzettend veel zin in.

Maar eerst nog door met genieten op Statia, genieten van de rust, de vriendelijkheid, veiligheid en vooral natuurlijk het mooie weer. Nooit nadenken wat je aan doet op een dag, gewoon je korte broek en slippers, je grijpt nooit verkeerd.

Wat een geluk hebben we toch, of zoals Luna zal zeggen: wat mogen we dankbaar zijn. Luna, onze tiener, is tegenwoordig voor veel dingen dankbaar, wat ze dan ook uitspreekt en is zich er erg van bewust hoe goed we het hebben. Prachtig en ontroerend om te zien en horen.

Beide meiden doen het nog steeds geweldig, ze zijn ontzettend lief, kunnen nog steeds eindeloos net elkaar spelen, spelen ook veel met hun Amerikaanse 'broertjes' en doen het super goed op school. Om trots op te zijn als ouders.

En zo sluit ik maar af, als trotse moeder en blij ei! Tot over een paar maanden!

1. Ton en Jannie:
    21 september 2023
    Wat een leuk verhaal met feestjes, meiden zijn verwend. Wat fijn dat jullie met de feestdagen weer thuis zijn ook wel weer fijn. Al zal dat wennen zijn, vooral het weer🥴. Het regent hier en het is s,avonds al weer redelijk snel donker. Het zal wel weer gek zijn in het Nederlandse regelmaat, maar dit avontuur pakken ze niet van jullie af. En de reactie van Isabel voor te logeren super leuk, en ik heb 2 matrassen voor ze hoor. En jullie hebben daar ook weer vrienden gemaakt, maar hier thuis wachten ze ook op jullie. Je moeder zal blij zijn als jullie weer in de Hoefstraat zijn. Lieverds, nu aftellen tot snel dikke kus
  2. Femke:
    21 september 2023
    Wat leuk om weer te lezen!! En hoe mooi is het dat Luna al zoveel dankbaarheid ervaart ziet hoe bijzonder en mooi jullie avontuur is.
    Geniet er nog van dushi’s, wij kijken stiekem wel weer uit naar december! 😘😘😘😘
  3. Helga en Wout:
    21 september 2023
    De laatste verhalen van jullie reisverslag komen in beeld. Wij gaan jullie avonturen missen. Maar wel heel fijn dat jullie binnenkort de verhalen gewoon zelf kunnen vertellen. 😘 Nog eventjes.......
    Wij zijn inmiddels bij jullie ouders, opa en oma, op bezoek geweest in Alkmaar. Wat leuk wonen!!! Geweldig ♥️ en zo gezellig dichtbij. Wat gaan de meiden daar van genieten 🎉 en jullie vast ook. Heel veel lieve groetjes Wout en Helga
  4. Helga en Wout:
    21 september 2023
    Oeps!🫣 Vergeten. Luna en Isabel nog van 🩷e gefeliciteerd met jullie verjaardag!! 🎉
  5. Jennifer:
    23 september 2023
    Nog even heerlijk genieten en rustig aan dus.
    Mooi vooruitzicht nog eerst samen nog een mooi avontuur aan voor terug te gaan naar Nederland.