Laatste weken

4 november 2023 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Terwijl ik dit schrijf, is Jeffrey in Nedeland. Zijn opa is van de week overleden op een prachtige leeftijd van 100 jaar en Jeffrey wilde graag bij de uitvaart zijn. Gelukkig konden wij deze online meekijken. We hadden er rekening mee gehouden dat hij zou overleden en voor opa zelf is het beter, dus we kunnen er vrede mee hebben.

Verder naar leuke dingen, die zijn er gelukkig nog steeds genoeg hier. Oktober was een leuke maand, met mijn verjaardag onder andere, die we hebben gevierd met de fun and family day van mijn werk. Dit organiseren ze elk jaar en vorig jaar waren we er ook bij. Leuk om dit nogmaals mee te maken,vooral ik nu de collega's beter ken. De meiden hadden het weer reuze naar hun zin met de luchtkussens.

Fun and family day

Verder liepen we (de meiden en ik) eind oktober mee met de walk for breastcancer, allemaal in het roze, door het dorp, waar we natuurlijk veel bekenden zagen (op elke hoek zie ik hier vaak wel een patiënt van mij). Het eindigde bij de taste of the cultures, het food event wat hier elke laatste donderdagavond van de maand is. We hadden geen vervoer terug naar de auto, aangezien die nog bij het startpunt stond. Maar gelukkig konden we snel en lift krijgen van iemand, zo makkelijk gaat dat hier.

Wandelen voor het goede doel

Daarnaast was er nog een aantal keer tropische storm alarm, maar viel het gelukkig allemaal reuze mee. Wat heftige onweersbuien: prachtig om die flitsen op zee te zien en regenbuien, maar dat was het ook wel. Het is vooral nog erg warm, zonnig met een lekker briesje. We genieten ook nog elke dag van ons uitzicht. Met helder weer kun je Sint Maarten en Sint Barths goed zien, met in de avond alle lichtjes daar.

Ons uitzicht

Wel was er nog commotie op het eiland over een verdwaalde wandelaar op de quill ( de slapende vulkaan hier, die je kunt beklimmen). Deze wandelaar scheen gevallen te zijn en was daardoor moeilijk te vinden. Hij heeft een hele nacht hangend in een boom doorgebracht tot hij de volgende ochtend gevonden werd. Alleen tijdens deze reddingsactie was er ook opeens een enorme bijenplaag, waardoor een aantal helpenden zo erg geprikt werden, dat zij ook uit de quill gered moesten worden. Jeffrey is uiteindelijk ook de quill op gegaan en heeft 1 van de gewonde helpenden, samen met anderen, op een brancard weer uit de vulkaan getild. Gelukkig liep het met iedereen goed af, maar je kunt je voorstellen dat het een hele happening was op het kleine, rustige eiland.

En nu zijn we aan het aftellen en zullen we over 4 weken afscheid nemen van dit eiland en ons avontuur. Met gemengde gevoelens, want we hebben prachtige avonturen beleefd en mooie mensen ontmoet. Mijn patiënten en collega's  vinden het enorm jammer en ook de kinderen van meester Jeffrey balen ervan. Maar we hebben ook onwijs veel zin in onze vakantie straks op de dominicaanse republiek en daarna uiteraard weer de terugkomst in Nederland. Onze huurders gaan er voor december uit, dus we kunnen gelijk ons eigen huis weer in en ook onze auto zal weer klaar staan. Fijn om jullie allemaal weer te zien en kerst te vieren in Nederland!

1. Helga en Wout:
    4 november 2023
    Gecondoleerd met Jeffrey zijn opa. 100 jaar een mooie leeftijd.
    Inmiddels is het aftellen voor iedereen begonnen! Geniet van jullie laatste periode. Een hele leuke vakantie in de Dominicaanse Republiek daarna een goede reis naar 🏡 Nederland.😘
  2. Jennifer:
    4 november 2023
    Zeker heeft opa een mooie leeftijd gehaald.
    Fijn dat (ome) Jeffrey erbij kon zijn.
    Nog even dan hij is nog fijner weer bij jullie.
    Kan hij eindelijk warm worden.

Nog hele fijne en mooie afsluitende weken samen gewenst.
    Dan voorbereiden op het natte en koude deel der Nederlanden
  3. Leonieke:
    5 november 2023
    gecondoleerd met de opa van Jeffrey, bijzonder leeftijd: 100!

goed om te lezen dat jullie ook weer zin hebben om terug te komen en terug kijken naar een mooi avontuur! ik kijk er naar uit om Marlou weer als collega terug te krijgen!
  4. Ton en Jannie:
    5 november 2023
    Hoi liefjes,
    Wat fijn dat Jeffrey nog bij opa zijn begravenis kon zijn. Het was zijn alles en hij voor zijn opa, die band was sterk. En jullie zijn al met je hoofd een beetje in Nederland, maar eerst nog op vakantie. En het verhaal van die verdwaalde man, maar onze super held was er weer ha ha. En jullie laten straks weer een hoop lieve mensen achter, maar weet iedereen ontvangt jullie weer hier met open armen . Heerlijk dat de bewoners optijd jullie huis uit zijn, ben wel benieuwd hoe ze het hebben beleefd en achter gelaten. Raamgordijn voorkant zag er niet zo uit volgens mij, hopelijk alleen dat. En zoals je de bevolking soms beschrijft !!zullen jullie wel een feestje krijgen als dank. Dit zal wel 1 van je laatste berichtjes zijn, dank voor je berichtjes en foto,s heb mee kunnen genieten van jullie avontuur. Hier alles goed, lieffies tot snel met een dikke kus.
  5. Marlou:
    6 november 2023
    Bedankt weer allemaal voor jullie lieve reacties, doet ons goed!
  6. Charlotte:
    7 november 2023
    Nog gecondoleerd met het overlijden van opa. Hoewel een goede leeftijd; toch altijd triest

Wat een verhaal van de verdwaalde wandelaar
    Zo’n avontuur vergeet je nooit meer

Het leven zal saai worden straks in Heer Hugowaard😂😂