2023

16 januari 2023 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Een beetje laat, maar de beste wensen nog voor iedereen voor het nieuwe jaar. Het jaar is natuurlijk al 2 weken bezig en oud en nieuw lijkt al weer lang geleden. Wij hebben het gevierd bij vrienden. Met veel andere mensen, hapjes, drankjes en gelukkig ook oliebollen. Het vuurwerk viel wel zwaar tegen. Het zou om 00.15 beginnen, logisch natuurlijk, het nieuwe jaar start om 00.15... Maar uiteindelijk werd het rond 00.30. Welkom op Statia. Zelfs het nieuwe jaar inluiden doen ze te laat haha. Het was wat siervuurwerk en met 5 minuten was het ook wel weer klaar.

De nieuwjaarsduik hebben we dit jaar maar eens gedaan, leek ons dit jaar wel een goed idee. Heerlijk!

Afgelopen week zijn de meiden weer begonnen op school en hadden ze ook zin om weer te beginnen, gelukkig maar. Vooral Isabel, want die kreeg meester papa Jeffrey 2 dagen voor de klas! Haar eigen juf is nog op vakantie en daarom gaf Jeffrey vorige week 2 dagen en deze week 2 dagen les aan haar klas. Isabel en ook de rest van de klas vindt het geweldig!

Verder rol ik steeds beter in mijn werk en krijg ik er ook lol in. Regelmatig kom ik de patiënten ook tegen buiten het werk om en dat is eigenlijk best leuk. Afgelopen vrijdag gingen we wat eten bij een restaurantje en daar zat er een patiënt van mij aan de bar. Hij kwam dolenthousiast op mij af en ik kreeg gelijk knuffel en zoenen. In mijn beste Spaans probeerde ik weer een gesprekje met hem te voeren,  aangezien zijn Engels zeer gebrekkig is. Vervolgens kregen we het eerste rondje van hem en bij vertrek werd ik weer helemaal geknuffeld. Jeffrey begon er al bijna wat van te denken haha.

Maar zo zijn de (meeste) mensen hier: vriendelijk, dankbaar en delen graag met de anderen, ook al hebben ze vaak zelf niet veel. Mooi om te zien en van te leren.

Verder zitten we aardig weer in de structuur van de dag en gaan we nog steeds regelmatig naar het strand, vaak met wat eten en drinken zodat we daar ons avondmaal nuttigen. En vaak ook met (dezelfde) vrienden.

Dus verder niet veel nieuws van deze kant, alles gaat goed. Voor iedereen een fijne week en tot de volgende keer!

Oud&nieuwOud&nieuw

1. Ton Jannie:
    16 januari 2023
    Hoi lieverds, heerlijk weer wat nieuws te horen van jullie. Natuurlijk alle goeds voor 2023 en een spannend en super jaar voor jullie. Had Luna nog een berichtje gestuurd maar volgens mij blijft het hangen. Je krijgt 2 vinkjes met weg sturen en nu staat er maar een. Denk veel aan jullie en hoe fantastische jullie het hebben en genieten van het avontuur👌. Hier verder geen nieuws nog geen kopers, en de weken vliegen ik krijg wel de kriebels. Ton blijft positief komt vast goed🙄. Verder rustig in de Hoefstraat, van ons een dikke knuf tot later😘
  2. Helga en Wout:
    17 januari 2023
    De allerbeste wensen voor jullie 🎉🎉 Wat leuk om te lezen dat jullie de draai gewoon gevonden hebben. Geniet verder van jullie mooi avontuur 😘
  3. Charlotte:
    17 januari 2023
    Zo te lezen, hebben jullie het daar steeds meer naar jullie zin; wat heerlijk
    Met Oudjaar merk je dat je daar in een andere cultuur zit. Heel verstandig dat ze daar geen miljoenen de lucht in vuren!
    Lieverds, geniet van het mooie!
    Kus
  4. Ilona:
    19 januari 2023
    Het klinkt alsof jullie nu echt jullie draai hebben gevonden! Fijn!
    Zie het straks helemaal voor mij als je terug bent dat je gaat knuffelen met je patiënten hier 😂!
  5. Jennifer:
    19 januari 2023
    De wegen worden bekender.
    Leuk dat Jeffrey mocht en wilde invallen in de klas van Isabel.
    Fijner dan een hele klas naar huis moeten sturen ook voor hun.

Heerlijk om nu zo even naar het strand nog te kunnen zonder winter/regenjassen.