Goed op weg

6 april 2023 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Alweer april, we zitten hier al bijna 6 maanden, tijd gaat snel. Het wordt hier warmer, droger, al komt het vandaag wel met bakken uit de lucht. Ik typ dit nu terwijl ik op m'n werk, maar aangezien de helft van m'n patiënten al heeft afgebeld voor vandaag, kan ik dit wel even doen haha. Hopelijk is het morgen wat droger, want dan we gaan op egg hunt bij het Golden Rock resort. Hier waren we aantal weken gelden ook; een groot luxe resort aan de ene kant van het eiland, vanaf hier heb je mooi uitzicht op de vulkaan, de oceaan en het buureiland Saint Kitts. Zolang je af en toe iets van een hapje en drankje besteld kun je gratis gebruik maken van hun faciliteiten. Dus zo hadden we een heerlijk relaxed dagje aan het zwembad, hebben we wat gemidgetgolft en konden de kinderen lekker spelen in de grote speeltuin. Heerlijk, zoals ze het noemen; een staycation! Onze buren gingen ook mee, het was erg gezellig. We hebben ons voorgenomen om dit gewoon maar vaker te doen, een beetje luxe en netheid, daar heb je af en toe wel even behoefte aan hier.

Relax dagje op het resort

Vorige week gingen we wandelen naar Venus baai, dat hadden we al eens eerder gedaan, het is ene leuke hike, maar nu bleven we er de hele dag, met andere mensen. Ieder bracht wat eten en drinken mee en zo konden we lekker chillen, vissen, wandelen en eten maken daar. Jeffrey ging daar ter plekke brood maken en zo gingen we dat klaarmaken boven ons zelfgemaakte vuurtje. Ook werden er zo tosti' gemaakt en even later werd er ook nog kip op het vuur gegooid. De kinderen vermaakten zich opperbest met dingen zoeken, wandelen en natuurlijk ook gewoon chillen. Eind van de middag liepen we terug met de meiden, voor hun dansles. In mei hebben ze namelijk een grote voorstelling en daar moet hard voor geoefend worden! Thema is The Lion King.

Eigen brood bakken boven vuurtje

Vandaag zijn de meiden vrij, tot en met dinsdag, vanwege Pasen. Zondagochtend organiseren we thuis een paasbrunch en daarna gaan we eieren zoeken in de tuin bij de buren. Met Pasen schijnen ze hier helemaal los te gaan, ze zetten allemaal tenten op bij het strand, muziek, eten, feesten... we zullen vast even langs gaan om het spektakel te aanschouwen. En maandag is er een egg role competition; ieder brengt z'n eigen gekookte ei en zo laten ze alle eieren rollen van de berg en het eerste ei wat beneden is, wint. Oke,  klinkt bijzonder, zou het wel wat zijn? Nou ja, we gaan maar gewoon heen en zien het wel. We proberen overal maar bij te zijn hier, al lang blij dat er af en toe wat georganiseerd wordt. Alles eruit halen wat er in zit hier, toch!

Verder nog goed nieuws, Jeffrey start volgende week met gymlessen geven op de middelbare school hier. Hij is deze week gevraagd, vanwege een vertrek van een leerkracht en gaat dan 3 dagen in de week daar aan de slag, de ander twee dagen is hij dan beschikbaar voor het werken op de school van de meiden. Het zal er op neerkomen dat de meiden 2 of 3x p.w. een paar uur naar de opvang gaan na school, dat zullen we nog even regelen. Het is tot de zomer vakantie. En dat is al over 3 maanden natuurlijk. We zijn aan het kijken wat we inde zomer kunnen doen, zou leuk zijn als we 1 van de omringende eilanden kunnen bezoeken. Maar dat is nog ver weg, hier moet je alles met de dag bekijken en rustig aan doen!

Lieve iedereen, bedankt weer voor het lezen en het contact houden met ons, dat doet ons goed. Dat leer ik hier ook wel; dankbaar zijn voor de lieve familie en vriendschappen die we hebben.

En fijn Pasen! Happy eastern!

En o ja, we hebben nog meer leuke dingen gedaan afgelopen weken: eten met vrienden, starten van een eetclub, pedicure bezoek met Luna, zie de foto's!

1. Charlotte:
    6 april 2023
    Wat goed om te lezen dat jullie je vermaken, ook door overal aan mee te doen!
    Super leuk om te lezen
  2. Femke:
    6 april 2023
    Wat leuk om te lezen hoe jullie je draai daar hebben gevonden!
    En wat leuk, watermeloen uit eigen tuin 😁
    Geniet ze, wij missen jullie!
  3. Jennifer:
    12 april 2023
    Dat leest en ziet er weer goed geslaagd uit!
    Wat goed een nieuwe baan als gymmeester voor Jeffrey.
    Gaat vast ook helemaal goedkomen. Ook alles erom heen.
    Leuk het thema Lion king.
    Dat wordt (hopelijk maar vast wel) een lekkere, zoete watermelon
  4. Maurice & Charis:
    2 mei 2023
    Wat een heerlijkheid .. jullie genieten tot de max.. hou dat gevoel vast!