Sint Maarten

21 december 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Donderdag 15 december vertrokken we in alle vroegte, 06.00, met de ferry naar Sint Maarten. We hadden een tussenstop op Saba om vervolgens 3 uur later op Sint Maarten aan te komen. Vanaf de ferry zag je gelijk al de witte stranden, het blauwe water en de diverse bootjes, wat een prachtig aanzicht. We namen dan ook al snel na aankomst een duik in het water, rustige golfslag en heerlijk warm en tevens verkoelend water. Bij het hotel aangekomen was onze kamer nog niet klaar, maar dat was niet erg. We konden wel onze koffers kwijt en doken gelijk de zwembaden in. Na een paar uur kregen we de sleutel en kwamen we erachter dat we een kamer hadden aan het strand, perfecte ligging.

In de avond namen we de taxi naar Simpson bay om daar een hapje te eten, een mooi plekje met uitzicht op de (jacht)haven.

De volgende dag bleven we een dagje in het hotel en konden we eindeloos zwemmen on de zwembaden en in de zee. In de avond had Jeffrey al een auto geregeld en konden we al de eerste inkopen doen. Op Statia zijn geen winkels, alleen een aantal kleine supermarktjes met klein assortiment, dus het was heerlijk om weer in een grote winkel te zijn met zoveel keuzes. Daarna naar de Mac, want daar wilde Isabel graag heen.

Zaterdag reden we naar Marigot, de hoofdstad van het Franse gedeelte, en gingen daar bij een bakkerij heerlijk ontbijten. Vitrines vol, we wisten niet wat we moesten kiezen, dus kozen meerdere dingen die we lekker konden delen. Daarna het plaatsje rond gelopen en wat geshopt, wat vooral Luna en ik heerlijk vonden. Op de terugweg reden we nog even langs Maho, het bekende plaatsje waar de vliegtuigen zo laag over het strand vliegen. Er kwam toevallig net een boing over, machtig om te zien en inderdaad super laag! In de avond aten we wat brood en fruit op ons balkon. Om daarna nog even naar Philipsburg te gaan, waar een gezellige kerstmarkt was.

Zondag gingen we ontbijten in Simpson Bay en gingen we weer wat inkopen doen, zodat we met goed gevulde koffers weer terug naar Statia konden. De rest van de dag waren we lekker aan het plonzen en zonnen bij het hotel.

Maandagochtend verblven we de laatste uurtjes nog bij het hotel,  want 13.00 moeten we ons alweer melden bij de ferry, terug naar Statia.

Wat een heerlijke dagen waren het, wat hebben we genoten. Bizar dat we zo even een paar dagen op Sint Maarten konden zijn. En wat toch een rijkdom!

1. Helga en Wout:
    22 december 2022
    Héérlijk!! Fijn dat we mogen meegenieten met jullie avontuur. Fijne Feestdagen.
  2. Wendy:
    27 december 2022