Voetbal, Sinterklaas en de boomhut

4 december 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Ja, zijn we weer, whole the way uit Statia!

Lekkere weekjes achter de rug, we beginnen steeds meer te wennen en de twijfel van de eerste weken verdwijnt. Op mijn werk nog steeds druk, heb een goed gesprek met de artsen gehad en we hebben nu een wachtlijst gemaakt op mijn verzoek. De patiënten zijn vriendelijk, leuk om mee te werken en dankbaar. Eindelijk heb ik nu toegang tot de software en heb ik beheer over mijn eigen agenda, zo fijn. Echt m'n eigen toko nu.

De meiden gaan goed op school, ze hebben nu allebei een vriendinnetje uit te klas. Isabel spreek Engels en Nederlands met haar, het vriendinnetje van Luna is Spaanstalig en samen spreken ze beide een beetje Engels en leren ze elkaar nog Nederlands en Spaans. Verder spelen ze vaak met andere kindjes van een Nederlands gezin, waar we veel mee omgaan.  Elke zaterdag hebben ze dansles en in het nieuwe jaar gaat Isabel waarschijnlijk op zwemles. Al zwemt ze nu ook al elke keer in de zee, zonder bandjes, supergoed!

Afgelopen zaterdag was natuurlijk de WK wedstrijd Nederland-USA en die gingen we kijken in een klein plaatselijk kroegje. Onze Amerikaanse buren waren er ook, samen met veel Nederlanders. Halverwege de wedstrijd kwamen de bittervallen voorbij en het was natuurlijk een groot feest bij de uitslag. Helaas voor onze buurtjes....

in de middag werd er bij ons thuis op de deur gebonkt en lag er een grote zak gevuld met pepernoten en snoepgoed en een escape spel Sinterklaas (bedankt Ilona!). Luna en Isabel wilden perse op straat kijken of ze Piet en Sint zagen en waren er van overtuigd dat ze een paard en Sint met de mijter erop zaten zitten in de verte. Wie weet...De meiden vonden het geweldig en waren mooi zoet met de raadsels. Uiteindelijk kwam er uit dat de zak met cadeautjes in de boomhut lag. Jaja, Jeffrey is een boomhut aan het maken, helemaal leuk. Het was een leuke avond met cadeau's, pepernoten, chocolade en plezier.

Vandaag is het zondag, net weer even met m'n ouders gebeld en nu lekker chillen thuis. Vanmiddag misschien nog even naar het strand en dan begint de week weer! Ik zal binnenkort weer een berichtje posten want we hebben iets leuks in het voorschiet...teaser....!

Isabel nieuwe jurk van SintKadootje van SintJurkje Luna van SintZit er nog wat in de zak?Gedicht van Sint voor LunaPakjesavond!De zak is gevonden!Puzzel oplossen voor het escape spel Sinterklaas1 van de raadsels oplossen voor het escape spel SinterklaasBoomhut bijna klaarVoetbal kijken in het café

1. Ton Jannie:
    4 december 2022
    Wat een heerlijk verhaal, ik hoor het al het gaat jullie goed. En fijn om te horen dat jullie lieve mensen om je heen hebben. Sinterklaas vieren dat is top daar, en ze zullen weer verwent worden. En top!!! dat ze goed luisteren op je werk daar zullen ze profijt van hebben en het werkt voor jou prettiger. Je kan ze zeker nog wat leren ha ha ha. Lieffies hier alles goed, in de straat rustig en qua huis verkoop🤯 we zijn iets in prijs gezakt. Duimen duimen liefs dikke kus van ons🥰
  2. Charlotte:
    4 december 2022
    Dat Sinterklaas jullie heeft weten te vinden; geweldig!!!
  3. Jennifer:
    4 december 2022
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Het is ook niet niks zo een stap.
    Maar rustig aan vinden jullie wel je draai en went het steeds een beetje meer.
    Straks moeten jullie weer helemaal opnieuw wennen aan Nederland 🙃😁

Goed van Isabel dat het zwemmen al zo goed gaat en fijn dat ze al vriendinnentjes hebben.
    Ook leuk dat ze Nederlands en Spaans leren aan elkaar.

Wordt vast een leuke boomhut.
    De basis ziet er goed uit.
    Het Sinterklaas vieren ziet er heel geslaagd uit.
  4. Luna:
    9 december 2022
    Dat zijn wij. Lekker klussen en bouwen. 👍🤣
  5. Joost:
    10 december 2022
    Mooi om te zien dat jullie daar ook lekker Sinterklaas aan het vieren zijn! En wat een geweldige boomhut Enjoy! en X