Werk- en schoolweek

20 oktober 2022 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

Zo, de eerste dagen school en werk zitten er op. Ik begin 07.00 en de meiden 07.30. Ze brengen eerst mij weg en zijn dan 07.05 op school, dat maakt niet uit, want dan zijn er al een boel kinderen bij school en kunnen ze lekker buiten spelen. Het schoolplein met bijbehorend uitzicht op de zee vinden ze helemaal te gek. De eerste dagen zijn wel wennen. Luna moest erg wennen aan de (tijdelijke, voor 2 weken) juf en kreeg gelijk al huiswerk mee. Isabel heeft een hele lieve juf, maar moest dinsdag toch even worden opgehaald vanwege buikpijn. Was haar toch een beetje te veel waarschijnlijk.

Vandaag ging het beter, ze komen beide vrolijk uit school en geven ook aan dat het een leuke dag was. Luna is blij met haar klas, door haar turnkunsten op het schoolplein wordt ze al door andere kinderen een turnexpert genoemd en het valt haar op dat ook de jongens wel leuk zijn in de klas en niet zo druk zoals in NL. Haha. Isabel heeft ook al een vriendinnetje waar ze mee speelt, ook al verstaan ze elkaar minimaal.

Mijn werk is...tja...leuk...wennen....veel uitzoeken, heel veel uitzoeken. Mijn vorige collega's hebben nauwelijks iets van info achtergelaten en ik moet het allemaal zelf uitzoeken. Collega's zijn vriendelijk en willen wel helpen, maar weten volgens mij niet echt hoe. Dit komt denk ik vooral omdat ze al tijden geen vaste FT gehad hebben. Wel wordt ik helemaal volgeboekt met patiënten. Ik heb vandaag tegen de secretaresse gezegd dat ze echt minder moet gaan plannen, want anders kan ik de administratieve en andere taken nauwelijks doen (thanx does). Alle patiënten zijn nieuw voor mij, er is (nog) geen computersysteem waar ik mee kan werken, dus ik maak nu maar allemaal word bestandjes aan,  pfff.

Maar goed, de patiënten zijn echt allemaal erg aardig en dankbaar en hopelijk kan ik ze helpen. Vandaag ook in het verpleeghuis geweest, schattig, en veel werk....

Ik zal m'n draai wel vinden, heeft tijd nodig. Verder moeten we veel regelen hier, want natuurlijk allemaal niet zo soepel en vlot gaat, inschrijven, bank, betalingen, telefoon etc.

Kortom, wel een wat hobbelige week en we zijn er nog niet. Maar goed, we zijn met elkaar en het weer is mooi, de rest zal ook wel komen...

Fysiotherapie ruimteMy officeSchooluniform

1. Ton Jannie:
    20 oktober 2022
    Dat zal zeker wennen zijn voor allemaal, maar jullie kennende komt het zeker goed.
    Heb jullie huis bewoonster ontmoet leuke vrouw de rest nog niet gezien we waren even thuis. Ze wist wel dat de kids snoepjes op 7 konden halen🤣🤣🤣🤣. Onze laatste dagen op de camping, dinsdag voorgoed naar huis. En er staat nu een verkoop bord in het raam geplakt. Vandaag spannend onze eerste kijker🙏 en we hebben er maar een nodig toch. Lieffies meiden knuffel en nog veel plezier.🥰
  2. Lian:
    21 oktober 2022
    Wat een week voor jullie! Starten met werk en school, spannend allemaal hoor!
    En Jeff? Wat doet die? 😄
    Een heel fijn weekend met elkaar!
    Liefs, Lian
  3. Charlotte:
    22 oktober 2022
    Het is een giga overgang; komt goed
  4. Charis:
    25 oktober 2022
    Komt vast helemaal goed daar! Even wennen maar voor je het weet moet je in Nederland weer wennen